Ny toppnotering för Lidköping Elnät i kundundersökning

Stäng

Kontakta oss

Ring 0510-77 00 00, faxa 0510-77 03 40 eller e-posta till kommun@lidkoping.se

Lidköpings kommun
Skaragatan 8
531 88 Lidköping vid Vänern

När vårt Kontaktcenter är stängt kan du nå Lidköpings kommun via något av våra journummer.

Tyck till om kommunen (lämna synpunkt, klagomål, felanmälan, ställ en fråga)

Publicerat 24 maj, 2019

Lidköping Elnät fick betyget ”Mycket väl godkänd” och tackar för fortsatt stort förtroende. Resultatet placerar Lidköping Elnät på en 8:e placering bland det 70-tal av landets energiföretag som gjort samma undersökning.

Emblem MVG-2019

Resultatet i undersökningen baseras på 304 telefonintervjuer och för kunden 10 viktiga nöjdhetsfrågor. I topp hamnar den upplevda leveranssäkerheten och här ser man se en ökning från förra undersökningen som utfördes 2017 där index var 79,66 jämfört med årets undersökning där nytt index är 80,79.

BRA – FUNGERAR – PÅLITLIGT är de ord och omdömen som återfinns flitigast i kommentarerna.

Elnätschef Henrik Larsson och Tove Åkerman-Stenman från Supportföretaget gläds åt det fina resultat man fått från elnätets kunder i NKI-undersökningen (Nöjd kund-index) som presenteras i veckan.

Elnätschef Henrik Larsson och Tove Åkerman-Stenman från Supportföretaget gläds åt det fina resultat man fått från elnätets kunder i NKI-undersökningen (Nöjd kund-index) som presenteras i veckan.

Henrik Larsson vill, samtidigt som han tackar elnätskunderna för förtroendet och det fina resultatet, passa på att lyfta fram och tacka sin personal som tillsammans är med och bidrar till det höga resultatet.

Tyck till om kommunen

Beröm, felanmäl, fråga, ge förslag eller lämna ett klagomål.

Tyck till om kommunen