Lunchlådor för distansstuderande inför vecka 3-6

Stäng

Kontakta oss

Ring 0510-77 00 00, faxa 0510-77 03 40 eller e-posta till kommun@lidkoping.se

Lidköpings kommun
Skaragatan 8
531 88 Lidköping vid Vänern

När vårt Kontaktcenter är stängt kan du nå Lidköpings kommun via något av våra journummer.

Tyck till om kommunen (lämna synpunkt, klagomål, ställ en fråga) Lämna felanmälan

Publicerat 14 december, 2020

Nu finns möjligheten att beställa lunchlådor. Erbjudandet gäller endast elever inskrivna på De la Gardiegymnasiet.

Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast söndag 20 december. Beställningen gäller för vecka 3-6 2021 (under förutsättning att distansundervisningen fortsätter).

Lunchlådorna hämtar du i anslutning till Skolrestaurangen.

Ingång mellan F-huset och E-huset.
Utgång entré mot Rudenschöldsskolan

Ingen utkörning av lunchlådor.

  • Måndag 18 januari klockan 07:00-09:00

    Måndag 18 januari kommer det  finnas möjlighet för de som missat att beställa att hämta överblivna matlådor som inte hämtats ut av de som beställt. Tiden som gäller då är mellan klockan 09:00-09:30. Det finns inga garantier för att det finns överblivna matlådor kvar.

  • Måndag 25 januari klockan 07:00-09:00
  • Måndag 1 februari klockan 07:00-09:00
  • Måndag 8 februari klockan 07:00-09:00

Du får en lunchlåda för varje skoldag på distans.

Lunchen är en kyld en-portionsrätt som värms i mikro, antingen i formen eller på tallrik. Man hämtar en veckas lunch åt gången. Menyn är anpassad efter ordinarie meny och vad som fungerar bra att värmas upp.

Är du i behov av specialkost och har tidigare anmält detta kryssa i rutan i e-tjänsten så ser vi till att du får rätt kost.
Läs mer information om specialkost

Beställning

Tyvärr är det många som inte hämtar ut sin beställda mat. Tänk på matsvinnet och beställ endast om du vill ha och kan hämta maten under den tiden maten lämnas ut.

  • Beställningen sker via e-tjänst
  • Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast söndag 20 december.
  • Avbeställer du lunchlådorna gäller det terminen ut.
  • Du kan alltid se dina beställningar om du loggar in på Mina sidor i Självservice.
  • Bankid krävs. Både elev och vårdnadshavare kan göra beställningen.
  • Dubbelkolla så du fyller i din e-postadress rätt när du beställer, fyller du i en felaktig e-postadress kommer du inte få ett bekräftelsemail. Vi kan heller inte styra över om bekräftelsemailet hamnar i din skräppost.

Information om BankID
Personerna under 18 år som inte kan logga in har förmodligen fått ett Mobilt SäkerhetsID av sin bank och inte ett riktigt BankID. Mobilt SäkerhetsID ser ut precis som BankID men fungerar bara hos bankerna och swish.

Hämtning av lunchlådor

  • Du hämtar dina lunchlådor i anslutning till Skolrestaurangen mellan F-huset och E-huset klockan 07:00-09:00 måndagarna 18 januari, 25 januari, 1 februari och 8 februari.
  • Ingång mellan F-huset och E-huset. Utgång entré mot Rudenschöldsskolan
  • Kan du inte hämta dina lunchlådor på den utsatta tiden, be en klasskompis/vårdnadshavare ta med till dig.
  • Respektera utlämningstiden och kom och hämta din beställda mat.
  • Det kommer inte arrangeras extra utlämningar. Lunchlådor som inte hämtas avsatt tid kan inte hämtas senare.
  • Var beredd att visa upp din bekräftelsekod när du kommer och ska hämta maten. Du eller den som bokat åt dig har fått koden via ett mail från e-tjänsten.

Viktig information

  • Missar du att hämta dina beställda lunchlådor kontaktar vi dig och vi kan därefter plocka bort dig från listan om du inte längre vill ha luncher.
  • Det är viktigt att maten hålls kall. Ta därför med egen kylväska att transportera maten i.
  • Du måste vara frisk för att kunna hämta en matlåda. Har du symtom som feber, hosta och svårigheter att andas eller lättare symtom som halsont, snuva, illamående, huvudvärk och muskel- och ledvärk kan du inte hämta mat. Be i så fall en klasskompis hämta maten åt dig.
  • Tänk på matsvinnet, beställ bara om du kommer att hämta och äta maten.

Frågor, avbeställningar eller synpunkter skickas via e-post till kommun@lidkoping.se

Tyck till om kommunen

Beröm, fråga, ge förslag eller lämna ett klagomål.

Tyck till om kommunen Lämna felanmälan