Lunchlådor för distansstuderande vecka 8-12

Nu finns möjligheten att beställa lunchlådor. Erbjudandet gäller endast elever inskrivna på De la Gardiegymnasiet.

Lunchlådor

Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast söndag 7 februari. Beställningen gäller för vecka 8-12 2021 (under förutsättning att distansundervisningen fortsätter).

Lunchlådorna hämtar du i Skolrestaurangen måndagar kl 07:00-09:00.

Ingång mellan F-huset och E-huset.
Utgång entré mot Rudenschöldsskolan

Ingen utkörning av lunchlådor.

Det finns möjlighet för de som missat att beställa att hämta matlådor som inte hämtats ut av de som beställt. Tiden som gäller då är måndagar mellan klockan 09:00-09:30. Det finns inga garantier för att det finns överblivna matlådor kvar.

Du får en lunchlåda för varje skoldag på distans.

Lunchen är en kyld en-portionsrätt som värms i mikro, antingen i formen eller på tallrik. Man hämtar en veckas lunch åt gången. Menyn är anpassad efter ordinarie meny och vad som fungerar bra att värmas upp.

Är du i behov av specialkost och har tidigare anmält detta kryssa i rutan i e-tjänsten så ser vi till att du får rätt kost.
Läs mer information om specialkost

Beställning

Tyvärr är det många som inte hämtar ut sin beställda mat. Tänk på matsvinnet och beställ endast om du vill ha och kan hämta maten under den tiden maten lämnas ut.

  • Beställningen sker via e-tjänstlänk till annan webbplats
  • Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast söndag 7 februari.
  • Du kan alltid se dina beställningar om du loggar in på Mina sidor i Självservice.
  • Bankid krävs. Både elev och vårdnadshavare kan göra beställningen.
  • Dubbelkolla så du fyller i din e-postadress rätt när du beställer, fyller du i en felaktig e-postadress kommer du inte få ett bekräftelsemail. Vi kan heller inte styra över om bekräftelsemailet hamnar i din skräppost.

Information om BankID
Personerna under 18 år som inte kan logga in har förmodligen fått ett Mobilt SäkerhetsID av sin bank och inte ett riktigt BankID. Mobilt SäkerhetsID ser ut precis som BankID men fungerar bara hos bankerna och swish.

Hämtning av lunchlådor

  • Du hämtar dina lunchlådor i Skolrestaurangen mellan F-huset och E-huset måndagar klockan 07:00-09:00.
  • Ingång mellan F-huset och E-huset. Utgång entré mot Rudenschöldsskolan
  • Kan du inte hämta dina lunchlådor på den utsatta tiden, be en klasskompis/vårdnadshavare ta med till dig.
  • Respektera utlämningstiden och kom och hämta din beställda mat.
  • Det kommer inte arrangeras extra utlämningar. Lunchlådor som inte hämtas avsatt tid kan inte hämtas senare.
  • Var beredd att visa upp din bekräftelsekod när du kommer och ska hämta maten. Du eller den som bokat åt dig har fått koden via ett mail från e-tjänsten.

Viktig information

  • Missar du att hämta dina beställda lunchlådor kontaktar vi dig och vi kan därefter plocka bort dig från listan om du inte längre vill ha luncher.
  • Det är viktigt att maten hålls kall. Ta därför med egen kylväska att transportera maten i.
  • Du måste vara frisk för att kunna hämta en matlåda. Har du symtom som feber, hosta och svårigheter att andas eller lättare symtom som halsont, snuva, illamående, huvudvärk och muskel- och ledvärk kan du inte hämta mat. Be i så fall en klasskompis hämta maten åt dig.
  • Tänk på matsvinnet, beställ bara om du kommer att hämta och äta maten.

Frågor, avbeställningar eller synpunkter skickas via e-post till kommun@lidkoping.se

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?



Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till Kontaktcenter på 0510-77 00 00 eller via kommun@lidkoping.se

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?






Kan du utveckla ditt svar lite mer?

Vi vill gärna att du förklarar vad du saknar eller vad som inte stämmer för att vi skall kunna blir bättre på att ge dig korrekt information. Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till Kontaktcenter på 0510-77 00 00 eller via kommun@lidkoping.se

Får vi kontakta dig (frivilligt)?

Skriv in den e-postadress vi kan nå dig på. Vi kontaktar dig enbart om vi behöver ställa kompletterande frågor rörande din feedback ovan.

Har du synpunkter på service och tjänster?

Läs om hur du lämnar synpunkter på kommunens service och tjänster.

Informationen skickas...

Tack för att du hjälper oss att göra kommunens webbplats bättre!

Publicerad:

Senast uppdaterad: