Grattis Sandra Mellgren till finalplatsen i Yrkes-SM

Vi är stolta och glada att kunna meddela att Sandra Mellgren, elev vid De la Gardiegymnasiet, är en av finalisterna i årets upplaga av Yrkes-SM som hålls i Karlstad och som startar idag.

Tuff konkurrens med många unga talanger

Sandras skicklighet och dedikation inom sin yrkesgren har gett henne denna prestigefyllda finalistplats. Detta är inte bara en prestation för Sandra, utan också ett bevis på den professionella undervisning som bedrivs på De la Gardiegymnasiet.

Yrkes-SM, som detta år firar sitt 20-årsjubileum, är en viktig tävling som syftar till att öka intresset och höja statusen för yrkesutbildningar i Sverige. Det är en fantastisk möjlighet för unga talanger att visa upp sina färdigheter på en nationell arena. Med totalt över 190 deltagare från hela landet, står Sandra inför tuff konkurrens.

Deltagarna i Yrkes-SM har inte bara chansen att vinna ära och priser, utan även möjligheten att kvalificera sig för det svenska Yrkeslandslaget och fortsätta tävla i europeiska och världsmästerskap. Vi håller alla tummarna för att Sandra kommer att gå långt i tävlingen och fortsätta att representera vår kommun med stolthet.

För mer information om Yrkes-SM (och för att följa Sandras framsteg i tävlingen?): Start - Yrkes-SM 2024 Karlstad (yrkessm.se) Länk till annan webbplats.

Sidansvarig: bildning@edu.lidkoping.se