Söker du semestervikariat för första gången?

Semestervikariat är ett utmärkt sätt att komma in i arbetslivet för dig som är ung. Det är inte bara ett sätt att tjäna pengar utan även ett sätt att få erfarenhet. Att sommarjobba för första gången kan vara nervöst.

Ett jobb i Lidköpings kommun betyder en trygg anställning i en kommun med stabil ekonomi. Här finns det goda möjligheter att byta arbetsplats och befattning inom kommunen och du har stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke.

Detta behöver du uppfylla för att kunna söka sommarjobb

• 16-18 år (beroende på typ av vikariat)
  • Genuint intresse för att arbeta med människor.
  • För att undvika missförstånd behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift.

Hur söker du då sommarjobb hos oss?

• Skriv ett personligt brev och ett så kallat CV (curiculum vitae) vilket helt enkelt är en sammanställning med dina tidigare erfarenheter från till exempel jobb, föreningsaktiviteter och utbildningar. I ditt brev berättar du kort om dig själv. Beskriv vad du gör för tillfället, vad du har för goda egenskaper och vad du tycker är roligt.
  • Glöm inte att skriva med dina kontaktuppgifter!
  • Ange gärna referens i din ansökan. En referens kan vara en tidigare chef, kanske en lärare eller liknande, någon som kan styrka vem du är och vilka egenskaper du har som är relevanta för jobbet.
  • Skicka in ansökan enligt instruktionen i platsannonsen.
  • Sök så tidigt som möjligt - gärna redan idag.

Sidansvarig: kommunstyrelsensverksamheter@lidkoping.se