Bibliotek

Skolbiblioteket ligger centralt i skolans F-hus och är tillgängligt för alla på skolan. I biblioteket finns ett stort urval av fack- och skönlitteratur, ljudböcker, dagstidningar och tidskrifter. Du har även tillgång till ett antal databaser för dina studier.

Söker du en avskild plats för studier är biblioteket rätt ställe. Här finns grupprum, tysta läsplatser och sköna stolar.

Vi som arbetar i biblioteket hjälper dig gärna att hitta i och använda bibliotekets resurser. Vi arbetar även för att väcka läslust och lust att lära.

Vår verksamhet omfattar bland annat

• Hjälp med sökningar och handledning inför tema- och projektarbete
  • Introduktion av nya elever och ny personal i biblioteket
  • Undervisning i informationssökning