Ibland kan det vara skönt med stöd i föräldraskapet

Kom med på vår föräldrakurs med syfte att bidra till barns utveckling på ett positivt sätt. Vi vill ge våra barn de bästa föräldrar de kan få.

Föräldrarstödsprogram: ABC, kursstart 9 september klockan 16

Plats och tid: Lidbeckska huset, 9/9 kl 16.00-18.00
Datum: 9/9, 23/9, 7/10 och 21/10

ABC är ett föräldrastödsprogram som alla familjer med barn i åldrarna 3-12 år kan delta i. Programmet syftar till att påverka barns utveckling på ett positivt sätt. Det som allra mest påverkar detta när barn bor hemma är relationen till deras föräldrar. Goda relationer i familjen är som ett skydd för barn mot påfrestningar i livet. Utöver att stärka familjerelationer syftar programmets innehåll till att hjälpa föräldrar handskas bättre med vardagssituationer. Under fyra gruppträffar ses föräldrar tillsammans med utbildade gruppledare och får möjlighet till diskussioner och övningar.

Träffarnas innehåll

ABC består av fyra träffar, varje träff är runt två och en halv timme långa och leds av utbildade gruppledare. Träffarna sker varannan vecka med start den 9/9. Som mest deltar 10 föräldrar i en grupp. Många uppskattar möjligheten att dela erfarenheter och diskutera med andra föräldrar. Innehållet har ett stort fokus på barnets perspektiv och att utifrån det ge kärlek och bekräfta barnet. Under kurstillfällena får man ta del av forskning, filmklipp och av varandras erfarenheter. Mellan träffarna övar vi även på innehållet hemma med våra barn. Det bjuds på kaffe och fika.

Träff 1: Visa kärlek
Träff 2: Vara med
Träff 3: Visa vägen
Träff 4: Välja strider

Vem kan delta?

Kursen riktar sig till alla föräldrar som har barn i åldern 3-11 år.

Alexandra Nordling
Tel: 0510-77 10 18
E-post: Alexandra.Nordling@lidkoping.se

Therese Stridh
E-post: therese.stridh@lidkoping.se

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till vår e-tjänst Tyck till om kommunen.

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Kan du utveckla ditt svar lite mer?

Vi vill gärna att du förklarar vad du saknar eller vad som inte stämmer för att vi skall kunna blir bättre på att ge dig korrekt information. Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Får vi kontakta dig (frivilligt)?

Skriv in den e-postadress vi kan nå dig på. Vi kontaktar dig enbart om vi behöver ställa kompletterande frågor rörande din feedback ovan.

Har du synpunkter på service och tjänster?

Läs om hur du lämnar synpunkter på kommunens service och tjänster.

Informationen skickas...

Tack för att du hjälper oss att göra kommunens webbplats bättre!

Publicerad:

Senast uppdaterad: